Zoekmachine adverteren (SEA).

Direct zichtbaar met zoekmachine-advertenties

Adverteren op Google met Google Ads biedt geweldige mogelijkheden om voor jouw organisatie nieuwe klanten of personeel te werven en meer leads/verkopen te genereren, mits goed ingericht.

Doelgericht adverteren in zoekmachines

Adverteren in zoekmachines als Google en Bing biedt geweldige mogelijkheden voor jou als organisatie om bezoekers naar jouw site te trekken en meer leads of verkopen te genereren. Maar, dan moeten de advertenties wel goed ingericht zijn. Wat is SEA precies en hoe gebruik je het in jouw voordeel?

Wil jij doelgerichte campagnes laten maken? Speak is specialist op het gebied van SEA. Samen werken we aan het online succes van jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Het doel van SEA is om meer verkeer op je website te krijgen en daarmee conversies te genereren. Ook helpt het om naamsbekendheid te krijgen.

Wat is SEA precies?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het gaat dus om adverteren in zoekmachines. Hierbij betaal je om advertenties te plaatsen in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines. Deze worden bovenaan de resultatenpagina weergegeven. Je betaalt op basis van klikken of vertoningen. Kosten op basis van klikken worden ook wel Cost Per Click of CPC genoemd. Kosten op basis van vertoningen heten Cost Per Mille, afgekort CPM.

Het doel van SEA is om meer verkeer op je webshop of website te krijgen en daarmee conversies te genereren. Ook helpt het om meer naamsbekendheid te krijgen.

Visual

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Zowel SEA als SEO (Search Engine Optimization) zijn erop gericht om de zichtbaarheid van jouw webshop of website in zoekmachines te verbeteren. Toch zijn er duidelijke verschillen. Bij SEA betaal je rechtstreeks om advertenties te plaatsen in de zoekresultaten. Ze worden direct weergegeven zodra je een campagne start. Ze verdwijnen ook meteen weer als je stopt met betalen.

 

SEO is gericht op het optimaliseren van je webshop of website en content om beter te scoren in de organische zoekresultaten. Dit zijn de niet-betaalde weergaven. Jouw site verschijnt hoger in de resultaten als deze betrouwbaar, gebruiksvriendelijk, technisch up-to-date en inhoudelijk sterk is. Er zijn speciale technieken om organisch hoger in Google te komen. Deze vind je hier.

 

Hoewel er verschillen zijn, is het één niet per definitie beter dan het ander. Sterker nog: SEA en SEO versterken elkaar. Voor een optimaal resultaat zorg je dus dat je allebei inzet voor jouw webshop of website.

Speak: jouw SEA-expert

Speak is jouw ideale partner in online succes. Als vooraanstaand internetbureau met meer dan dertien jaar ervaring in SEA, weten we precies hoe we het maximale uit jouw advertenties halen.

Focus op rendement
Geen loze beloftes maar doelgerichte campagnes, op maat ingericht en afgestemd op jouw doelstellingen. Wij varen niet blind op automatische biedstrategieën om tijd te besparen, maar we halen met hard werken voor jou het onderste uit de kan. Ons streven is een ROAS van 1000% of meer!

Daarom Speak

  • Officieel Google Partner & Microsoft Select Partner
  • Ervaren, gecertificeerde Google & Bing Ads professionals (> 14 jaar ervaring)
  • Gespecialiseerd in Search, Mobile, Display, Remarketing én Shopping campagnes
  • Veel praktijkervaring in verschillende branches
  • Volledige inzage en toegang tot het account
  • Maandelijkse rapportages met een duidelijk overzicht van de prestaties
  • Nauwe samenwerking t.b.v. de resultaten

Onze aanpak

Wij werken transparant en resultaatgericht. Je ontvangt maandelijks of wekelijks begrijpelijke rapportages. Advertentie-accounts blijven in jouw beheer, zodat jij precies ziet wat wij doen. Onze samenwerking is maandelijks opzegbaar. Je zit dus niet vast aan een langlopend contract. Goede resultaten zijn de basis van onze samenwerking. Oftewel: jouw succes is ons succes!

Wil je weten wat we allemaal voor jou kunnen betekenen op het gebied van SEA? Of ben je geïnteresseerd in één van onze andere diensten? Neem gerust contact met ons op. Wij staan je graag te woord of maken vrijblijvend een afspraak.

Eelke
Weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Eelke helpt je graag verder om alle mogelijkheden te bespreken!