E-mailmarketing Bacardi Nederland

  • Bacardi Nederland

Bacardi is distributeur van wereldberoemde alcoholhoudende dranken zoals Bacardi, Martini, Eristoff en Dewar’s. In het segment van gedistilleerde dranken zijn zij marktleider in Nederland. Deze positie willen ze graag uitbouwen door groei van hun bestaande merken en de introductie van innovatieve producten.

Doelstelling

Bacardi Nederland wil haar zakenpartners graag op een doelgerichte manier informeren over ontwikkelingen en acties. Dit systeem moet gebruiksvriendelijk zijn en op vele fronten aangepast kunnen worden. Samengevat een minimale inspanning en een maximaal rendement.

Oplossing

Speak realiseerde de template voor Bacardi  in samenwerking met VosLibert. Dit communicatiebureau zorgde voor de creatieve vertaling en ontwerp, Speak was verantwoordelijk voor de technische realisatie. De technische applicatie die Speak voor Bacardi heeft ontwikkeld is op vele fronten aanpasbaar. Speak Mailer geeft Bacardi de mogelijkheid nieuwsbrieven te personaliseren. Door het invoerveld te verrijken met extra velden als leeftijd, geslacht en interessegebieden, kan de doelgroep gesegmenteerd worden. Hierdoor krijgt elke zakenpartner informatie op maat. Met de link verzendtijd inplannen bepaalt Bacardi tot slot zelf wanneer ze nieuwsbrieven versturen.

Resultaat

Bacardi kan door het gebruik van Speak Mailer op een makkelijke manier klanten op de hoogte houden van nieuwe producten. Door de uitgebreide statistieken en rapportages module kan Bacardi daarnaast exact zien en volgen hoeveel e-mails door de zakenpartners zijn geopend en wanneer ze zijn geopend.