Intranet voor De Friese Wouden

De Friese Wouden biedt in alle fasen van het leven hulp waar dat nodig is. Deze hulp kan bestaan uit huishoudelijke hulp, verpleging en verzorging en specialistische zorg thuis. Lukt het thuis niet meer, dan is iemand van harte welkom in één van de vier zorgcentra van De Friese Wouden.

Doelstelling

Content op maat heeft de toekomst. Daarom wilde De Friese Wouden graag dat iedere medewerker op basis van zijn of haar eigen vakinhoudelijke voorkeur en behoefte z'n eigen nieuwspagina kon samenstellen binnen het intranet. Voorbeeld hiervan op internet is iGoogle, waarbij je zelf je pagina kunt samenstellen.

Oplossing

Het splinternieuwe intranet van De Friese Wouden vervult niet alleen de functie van informatiebron. Deelnemers kunnen met elkaar discussiëren, kennis en expertise uitwisselen, reageren op nieuwsitems en niet onbelangrijk de vindbaarheid van medewerkers is verbeterd in het vernieuwde smoelenboek. Naast de gebruikelijke dossiers, is er een informeel gedeelte met aankondigingen van bijeenkomsten, reportages van feestelijkheden en bijeenkomsten en de vraag en aanbod rubriek. Speak tekende voor het concept, design en ontwikkeling.

Resultaat

Bij de technische realisatie van de website heeft Speak bewust gekozen voor een zeer gebruiksvriendelijke navigatie voor de gebruiker. Het intranet draait met het Speakpoint multichannel CMS. Gekoppeld aan Google Analytics kan vorm en inhoud bijgestuurd worden om gestelde doelen te behalen. De eerste reacties van het personeel zijn unaniem: het ziet er mooi uit en het werkt erg goed! Het succes van het verbeterde intranet blijkt wel uit de actieve bijdrage van de medewerkers.