Narrowcasting NHL Hogeschool

Na het lanceren van de nieuwe website van de NHL Hogeschool, was het tijd voor Speak om de digitale activiteiten van de NHL Hogeschool verder uit te rollen. De NHL Hogeschool neemt regionaal een unieke plaats in met een aanbod van meer dan 70 opleidingen, die alle sectoren in het beroepenveld vertegenwoordigen. NHL Hogeschool wil zich de komende jaren ontwikkelen als een Regional University of Applied Sciences: een hogeschool die zich kenmerkt door betrouwbaar en kwalitatief goed onderwijs gecombineerd met passie, vitaliteit, energie en ondernemingsdrang. De hogeschool is een nuchtere maar gedreven organisatie waar meer dan 1000 mensen werken met de nodige expertise, passie en eigenzinnigheid.

Doelstelling

NHL Hogeschool wilde na een nieuw gebouw, een nieuwe naam en een nieuwe huisstijl verschillende opleidingen een systeem te bieden, waar ze de ruimte hebben hun eigen informatie kwijt te kunnen. Naast een stuk eigen invulling moest het systeem ook bestaan uit een blokdeel algemene informatie.

Oplossing

Speak tekende voor het concept, de creatie en de technische realisatie van een dynamische narrowcasting oplossing voor de NHL Hogeschool. Onze partner PTH Groep leverde tien grote beeldschermen en plaatste deze strategisch door het gebouw. Opleidingen werden vervolgens gekoppeld aan één van de kleuren uit de huisstijl van de NHL Hogeschool. Hierdoor weten de opleidingen exact welk nieuwsitem voor hen bedoeld is. Vervolgens kan elke opleiding via het Speakpoint CMS het informatiekanaal zelf aansturen. Op deze manier heeft elke opleiding de mogelijkheid items te schedulen (inplannen) en te targeten (bepalen wat op welk scherm moet komen). Naast alledaagse berichten zoals roosterinformatie, OV-nieuws, educatief nieuws en weerinformatie, kan het kanaal ook worden ingezet voor calamiteitencommunicatie.
 

Resultaat

Door de inzet van narrowcasting binnen de NHL Hogeschool, zijn medewerkers en leerlingen beter op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen. Roosterwijzigingen, mededelingen en nieuwsberichten ontvangen zij niet langer via prikborden of e-mails, maar zijn te bekijken via de strategisch geplaatste beeldschermen. NHL Hogeschool en Speak hebben een meerjarige overeenkomst gesloten voor het samen uitbouwen van alle digitale activiteiten.