Magento webshop voor Limburgia

Limburgia kent haar oorsprong in 1901 als lokale bakkerij de Haas in Haps (Noord Brabant) door het maken en verkopen van brood en traditionele vlaaien naar ambachtelijke receptuur. Inmiddels is Limburgia uitgegroeid tot één van de bekendste franchise formules in vlaaien en gebak met bijna 70 winkels door heel Nederland.

  • Limburgia vlaaien webshop

Wensen en keuze Speak

Naast een professionele webshop op basis van Magento was de wens een toekomstgerichte middleware oplossing te laten ontwikkelen zodat verschillende systemen aan elkaar gekoppeld worden. Na een lang traject van vooronderzoek en selectie van bureaus is uiteindelijk gekozen voor internetbureau Speak. Anton van Nijkerk, account- en formulemanager bij Limburgia: "Als één van de weinigen kan Speak zowel webshops als middleware oplossingen bouwen. Dit was voor ons een belangrijk argument. De keuze criteria was gebaseerd op prijs, technische oplossing en snelheid van leveren".

  • ontwikkeling magento enterprise webshop

Magento Enterprise webshop

De webshop is ontwikkeld in Magento Enterprise, een krachtig en uitgebreid E-commerce platform. Het uiteindelijke resultaat is beter dan Limburgia had verwacht. "We zijn zeer te spreken over de technische functionaliteiten van de webshop. Het biedt ons veel mogelijkheden nu en in de toekomst". Tijdens het project was Anton zeer te spreken over de onderlinge communicatie met de projectmanager en de ontwikkelaars. 

Middleware oplossing

De ontwikkelde middleware oplossing vormt de schakel tussen productie en verkoop. Het systeem, een transactionele database, koppelt producten, accounts, orders etc en vormt hiermee het hart van verschillende systemen die vanuit de Middelware oplossing worden gevoed. De middleware zorgt voor de koppeling naar de webshop, kassasysteem en het ERP systeem. Door het toekomstgerichte ontwerp zijn eenvoudig uitbreidingen mogelijk zoals koppelen met narrowcasting.

Online Marketing samenwerking

De eerste resultaten van de webshop lijken veelbelovend: zowel het aantal bestellingen als de gemiddelde orderwaarde zijn gestegen. Tijdens het traject heeft Limburgia een serie zoekmachine-optimalisatie trainingen gevolgd. Anton van Nijkerk heeft dit als zeer positief ervaren: "Het heeft ons bewust gemaakt hoe belangrijk het is rekening te houden met het zoekgedrag van onze doelgroep". Naast de trainingen wordt er een samenwerking gestart met Speak om de online marketing activiteiten verder uit te breiden.