Limburgia Featured
Abstract Orange Background 01

Professionele, maatwerk webshop voor taart- en vlaaienmaker Limburgia

Limburgia kent haar oorsprong in 1901 als lokale bakkerij de Haas in Haps (Noord Brabant) door het maken en verkopen van brood en traditionele vlaaien naar ambachtelijke receptuur. Inmiddels is Limburgia uitgegroeid tot één van de bekendste franchise formules in vlaaien en gebak met bijna 70 winkels door heel Nederland!

Naast een professionele webshop, op basis van Magento, was de wens een toekomstgerichte middleware oplossing te laten ontwikkelen zodat verschillende systemen aan elkaar gekoppeld worden. Na een lang traject van vooronderzoek en selectie van bureaus is uiteindelijk gekozen voor ons!

Anton van Nijkerk, account- en formulemanager bij Limburgia: "Als één van de weinigen kan Speak zowel webshops als middleware oplossingen bouwen. Dit was voor ons een belangrijk argument. De keuze criteria was gebaseerd op prijs, technische oplossing en snelheid van leveren".

Magento Enterprise

De webshop is ontwikkeld in Magento Enterprise: een krachtig en uitgebreid E-commerce platform. Het uiteindelijke resultaat is beter dan Limburgia had verwacht! De ontwikkelde middleware oplossing vormt de schakel tussen productie en verkoop. Het systeem, een transactionele database, koppelt producten, accounts, orders en vormt hiermee het hart van verschillende systemen die vanuit de middelware oplossing worden gevoed. De middleware zorgt voor de koppeling naar de webshop, kassasysteem en het ERP systeem. Door het toekomstgerichte ontwerp zijn eenvoudig uitbreidingen mogelijk zoals koppelen met narrowcasting.

''We zijn zeer te spreken over de technische functionaliteiten van de webshop. Het biedt ons veel mogelijkheden nu en in de toekomst!"

Online strategie voor Limburgia

De eerste resultaten van de webshop lijken veelbelovend: zowel het aantal bestellingen als de gemiddelde orderwaarde zijn gestegen. Tijdens het traject heeft Limburgia een serie zoekmachine-optimalisatie trainingen gevolgd. Anton van Nijkerk heeft dit als zeer positief ervaren: "Het heeft ons bewust gemaakt hoe belangrijk het is rekening te houden met het zoekgedrag van onze doelgroep".

Let's Speak

Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Laat hier je telefoonnummer achter. Wij bellen je zo snel mogelijk terug!