Website & AdWords voor Werktijd Uitzendburo

Uitzendbureau Werktijd, gevestigd in Heerenveen, Buitenpost en Wolvega, is in 2001 opgericht door 2 Friezinnen. Werktijd richt zich op de arbeidsmarkt in Noord-Nederland en streeft elke dag naar de beste match tussen vraag en aanbod. Sinds jaar en dag wordt de website door ons gebouwd. 

Compleet nieuwe website

Sinds een paar weken staat de nieuwe website van Werktijd Uitzendburo online. De opdracht was om een frisse, moderne website te ontwikkelen die voldoet aan de grafische en technische eisen van deze tijd. Wij hebben zowel het grafisch als de technische realisatie verzorgd waaronder de koppeling met het back-office pakket Easyflex.

SpeakPoint multichannel CMS biedt Werktijd Uitzendburo de mogelijkheid om, naar eigen inzicht, zelf de tekst en het beeldmateriaal op de website te beheren. Een functionaliteit waar Werktijd Uitzendburo serieus mee aan de slag is gegaan door het plaatsen van sfeerfoto’s en visuele call-to-action blokken op verschillende pagina’s binnen de website. In samenwerking met Werktijd Uitzendburo hebben we op die manier een visuele en aantrekkelijke website gecreëerd.

  • website uitzendbureau

Koppeling met Easyflex

Voor het beheer van haar vacatures maakt Werktijd Uitzendburo gebruik van het backoffice pakket EasyFlex. Ook hier hebben we de website gekoppeld aan Easyflex. Hierdoor toont de website altijd een actueel overzicht van de beschikbare vacatures. Naast het uitlezen van de vacatures is ook het inschrijfformulier voor werkzoekenden gekoppeld aan Easyflex. Deze rechtstreekse koppeling draagt bij aan een vlotte verwerking van werkzoekenden die zich online inschrijven bij Werktijd. 

Online promotie

Voor de online promotie is er al jaren een samenwerking actief met Speak voor de AdWords campagne. Deze zorgt voor een versnelde groei in het bestand van werkzoekenden (+54% online inschrijvingen) en zorgt zelfs voor bijna 3x zoveel online reacties op vacatures (+196% reacties). Met de nieuwe website worden er nu stappen gezet om de naamsbekendheid verder te laten groeien.

Positieve reacties

Bij Werktijd werken we veel met digitale urenbriefjes. Naast de nieuwe website, ontwikkeld Speak ook voor ons een custom-made inlogpagina binnen de website waarin onze uitzendkrachten en klanten o.a. hun gewerkte uren kunnen registeren. We zijn erg blij met het eindresultaat!”, aldus Rie-Anne Faber van Werktijd Uitzendburo.