Nieuw: dynamische advertenties op Facebook

Facebook heeft een nieuwe update! Het gaat om de dynamische advertenties: een update waar veel bedrijven en organisaties lang naar uit hebben gekeken. Door deze feature wordt het creëren van de perfecte Facebookadvertentie voor jouw doelgroep namelijk een stuk eenvoudiger. Je kunt vanaf nu verschillende afbeeldingen, titels, tekst en CTA’s in één advertentie automatisch laten rouleren. Waarom dit relevant is? En hoe het werkt? In dit artikel vertellen we je er alles over.  

  • dynamische facebook advertenties

Facebookadvertenties

Facebook is in Nederland bijna niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Inmiddels telt het netwerk in Nederland meer dan 8,9 miljoen actieve gebruikers. Dat is meer dan de helft van alle internetgebruikers in Nederland! Voor bedrijven en organisaties is Facebook daarmee een interessante marketingtool om met de doelgroep in contact te komen. 

Waarom dynamische advertenties?

Het opzetten van een perfecte Facebook-advertentie was tot het moment van de dynamische advertentie update een tijdrovend proces. Door handmatig wijzigingen door te voeren moest je zelf ontdekken welke combinatie van titel, abeelding, tekst en CTA het beste resultaat gaf.

Met de dynamische advertentie feature is dit verleden tijd. Het is vanaf nu namelijk mogelijk om automatisch te variëren met verschillende elementen in één advertentie. Facebook combineert de titel, afbeelding (of video), tekst, beschrijving en CTA met elkaar en maakt hier automatisch verschillende combinaties van. Zo kun jij eenvoudiger en efficiënter achterhalen welke variant het beste presteert.

  • Facebook-DynamischeAdvertenties-Optie

Hoe zet je dynamische advertenties in?

De dynamische advertentie feature is alleen mogelijk wanneer de campagne op de volgende manier wordt opgebouwd:

  1. Ga naar Power Editor en klik op ‘Campagne maken’
  2. Kies vervolgens één van de volgende drie campagnedoelstellingen: Verkeer, conversies of appinstallaties.
  3. Sla de campagne op als concept en ga naar de advertentieset om deze te bewerken.
  4. Je kunt nu de optie dynamisch advertentiemateriaal inzetten. Zet deze (‘dynamisch advertentiemateriaal’) aan en klik vervolgens op doorgaan.  

Je komt nu automatisch op de plaats waar we de advertentie kunnen bewerken en de afbeeldingen/video’s, titels, tekst, beschrijvingen en CTA’s invoeren.

  • Facebook-Dynamische-Advertenties-Invoer
  1. Selecteer de afbeeldingen of video’s. Je kunt maximaal 10 foto’s of video’s selecteren.
  2. Vul de URL van je website en de zichtbare link in. Hier kun je 5 verschillende tekstvariaties ingeven.
  3. Nu de titel/kop. Ook hier kun je 5 verschillende variaties invullen.
  4. Voeg vervolgens de beschrijving van ‘nieuwsoverzichtlink’ in. Wederom kun je maximaal 5 verschillende beschrijvingen ingeven.
  5. Tot slot selecteer je de CTA-button. Door meerdere CTA’s aan te klikken, je kunt maximaal 5 selecteren, krijg je de gekozen buttons naast elkaar opgesomd.
  6. Alle advertentie variaties zijn nu ingevoerd. Je krijgt, net als bij alle advertenties, rechts in beeld automatisch een voorbeeld van jouw advertenties. Als je alle variaties wil bekijken klik je rechtsboven op ‘meer variaties weergeven’.

Wanneer je nu in het advertentieoverzicht kijkt, zie je dat alle variaties zijn teruggebracht naar één advertentie. Facebook beschouwt alle verschillende variaties namelijk als één advertentie en bepaalt zelf welke verschillende variaties in combinatie met elkaar worden getoond.  

Variatielimieten 

Om het overzichtelijk te houden, hanteert facebook een overall limiet van maximaal 30 variaties, per onderdeel zijn de volgende limieten van toepassing:

  • Titel / headline: 5
  • Afbeelding of video: 10 (het is niet mogelijk om afbeeldingen én video’s te combineren in de variaties)
  • Tekst (5)
  • Beschrijving (5)
  • CTAbutton (5)

Het resultaat: inzicht in de advertentievariant die het beste presteert

Om te achterhalen welke advertentievariant het beste werkt voer je de volgende stappen uit (dit kan vanaf het moment dat de advertentie live staat):

  1. Ga naar het advertentieoverzicht in de Power Editor of naar ‘advertentiebeheer’
  2. Klik rechtsboven op ‘Specificatie’ en kies voor ‘per middel’.
  3. Kies vervolgens één van de specificaties (afbeelding, video, tekst, CTA)

Je hebt nu inzicht in welke advertentievariaties leiden tot betere resultaten uit jouw Facebook-campagnes. Zo haal je met de dynamische advertentiefunctie van Facebook het maximale uit je Facebook-campagne.

Speak

Benieuwd naar hoe de dynamische advertentiefunctie kan bijdragen aan het succes van jouw webshop of organisatie? Of wil je meer weten over de dynamische advertentiefunctie? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.  

Cases
  • Novema TV
    Koeplaats
    Lely Consumables
    Veilig Verkeer Nederland
  • Ambulancezorg Groningen
    Engie
    De Beier
  • NHL Hogeschool
    Friesland College
    Rederij Doeksen
    Sportstad
  • ROC Friese Poort
    Dam Beton sierbestrating Magento webshop
    SMST
    Wordpress website voor Mavasol
  • Intersport de Leeuw
    Holland webwinkel Magento webshop
    Mijneigenvlag.nl
    Nieuw websites Thomas Rap & Cargo Uitgeverijen
  • De Friese Wouden
    Werktijd Uitzendburo
    Mijnparfum.nl -  Magento 2 webshop
    Van Der Woude
  • GGZ Friesland
    Centrum voor Specialistische Farmacie
    OSG Singelland
  • Beregeningsspecilast Magento webshop
    Antonius Ziekenhuis
    Filtersbestellen Magento webshop
    Friesland College
  • Noorderpoortcollege
    Online marketing voor SolidoMano
    Solar Systemen
    Kramp
  • TsjechiëXperience -  Magento 2 webshop
    Adwords & Google Shopping voor De Boer Dental
    Limburgia
    Stenden Hogeschool
  • FC-Educatie
    Benneboom.nl -  Magento 2 webshop
    Beweging 3.0
    Succesvol extranet voor GGZ Friesland
  • Olea Hof
    Afûk
    Revalidatie Friesland
  • Zalmkoerier.nl Magento 2 webshop
    Google Adwords Campagne voor Verkoopjetruck.nl
    Persbureau Ameland
    PéPé Snackservice
  • Wagenborg
    VCD
    Nij Smellinghe
  • Hajé
    Almere College
    NHL Hogeschool
    Bacardi Nederland
  • Balanza
    De Friese Wouden
    GGZ Friesland
    SmiLease
  • Wieke Wonen
    Vernieuwde website GGZ
    Smoeltjes
    Stichting DBF
  • Biddle
    Wind Groep
    Bibliotheek Kennemerwaard