Nieuw: dynamische advertenties op Facebook

Facebook heeft een nieuwe update! Het gaat om de dynamische advertenties: een update waar veel bedrijven en organisaties lang naar uit hebben gekeken. Door deze feature wordt het creëren van de perfecte Facebookadvertentie voor jouw doelgroep namelijk een stuk eenvoudiger. Je kunt vanaf nu verschillende afbeeldingen, titels, tekst en CTA’s in één advertentie automatisch laten rouleren. Waarom dit relevant is? En hoe het werkt? In dit artikel vertellen we je er alles over.  

  • dynamische facebook advertenties

Facebookadvertenties

Facebook is in Nederland bijna niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Inmiddels telt het netwerk in Nederland meer dan 8,9 miljoen actieve gebruikers. Dat is meer dan de helft van alle internetgebruikers in Nederland! Voor bedrijven en organisaties is Facebook daarmee een interessante marketingtool om met de doelgroep in contact te komen. 

Waarom dynamische advertenties?

Het opzetten van een perfecte Facebook-advertentie was tot het moment van de dynamische advertentie update een tijdrovend proces. Door handmatig wijzigingen door te voeren moest je zelf ontdekken welke combinatie van titel, abeelding, tekst en CTA het beste resultaat gaf.

Met de dynamische advertentie feature is dit verleden tijd. Het is vanaf nu namelijk mogelijk om automatisch te variëren met verschillende elementen in één advertentie. Facebook combineert de titel, afbeelding (of video), tekst, beschrijving en CTA met elkaar en maakt hier automatisch verschillende combinaties van. Zo kun jij eenvoudiger en efficiënter achterhalen welke variant het beste presteert.

  • Facebook-DynamischeAdvertenties-Optie

Hoe zet je dynamische advertenties in?

De dynamische advertentie feature is alleen mogelijk wanneer de campagne op de volgende manier wordt opgebouwd:

  1. Ga naar Power Editor en klik op ‘Campagne maken’
  2. Kies vervolgens één van de volgende drie campagnedoelstellingen: Verkeer, conversies of appinstallaties.
  3. Sla de campagne op als concept en ga naar de advertentieset om deze te bewerken.
  4. Je kunt nu de optie dynamisch advertentiemateriaal inzetten. Zet deze (‘dynamisch advertentiemateriaal’) aan en klik vervolgens op doorgaan.  

Je komt nu automatisch op de plaats waar we de advertentie kunnen bewerken en de afbeeldingen/video’s, titels, tekst, beschrijvingen en CTA’s invoeren.

  • Facebook-Dynamische-Advertenties-Invoer
  1. Selecteer de afbeeldingen of video’s. Je kunt maximaal 10 foto’s of video’s selecteren.
  2. Vul de URL van je website en de zichtbare link in. Hier kun je 5 verschillende tekstvariaties ingeven.
  3. Nu de titel/kop. Ook hier kun je 5 verschillende variaties invullen.
  4. Voeg vervolgens de beschrijving van ‘nieuwsoverzichtlink’ in. Wederom kun je maximaal 5 verschillende beschrijvingen ingeven.
  5. Tot slot selecteer je de CTA-button. Door meerdere CTA’s aan te klikken, je kunt maximaal 5 selecteren, krijg je de gekozen buttons naast elkaar opgesomd.
  6. Alle advertentie variaties zijn nu ingevoerd. Je krijgt, net als bij alle advertenties, rechts in beeld automatisch een voorbeeld van jouw advertenties. Als je alle variaties wil bekijken klik je rechtsboven op ‘meer variaties weergeven’.

Wanneer je nu in het advertentieoverzicht kijkt, zie je dat alle variaties zijn teruggebracht naar één advertentie. Facebook beschouwt alle verschillende variaties namelijk als één advertentie en bepaalt zelf welke verschillende variaties in combinatie met elkaar worden getoond.  

Variatielimieten 

Om het overzichtelijk te houden, hanteert facebook een overall limiet van maximaal 30 variaties, per onderdeel zijn de volgende limieten van toepassing:

  • Titel / headline: 5
  • Afbeelding of video: 10 (het is niet mogelijk om afbeeldingen én video’s te combineren in de variaties)
  • Tekst (5)
  • Beschrijving (5)
  • CTAbutton (5)

Het resultaat: inzicht in de advertentievariant die het beste presteert

Om te achterhalen welke advertentievariant het beste werkt voer je de volgende stappen uit (dit kan vanaf het moment dat de advertentie live staat):

  1. Ga naar het advertentieoverzicht in de Power Editor of naar ‘advertentiebeheer’
  2. Klik rechtsboven op ‘Specificatie’ en kies voor ‘per middel’.
  3. Kies vervolgens één van de specificaties (afbeelding, video, tekst, CTA)

Je hebt nu inzicht in welke advertentievariaties leiden tot betere resultaten uit jouw Facebook-campagnes. Zo haal je met de dynamische advertentiefunctie van Facebook het maximale uit je Facebook-campagne.

Speak

Benieuwd naar hoe de dynamische advertentiefunctie kan bijdragen aan het succes van jouw webshop of organisatie? Of wil je meer weten over de dynamische advertentiefunctie? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.  

Cases
  • GGZ Friesland
    Magento webshop Misenta
    Rederij Doeksen
  • Google Adwords Campagne voor Verkoopjetruck.nl
    Hajé
    Magento webshop met kassa- en voorraadkoppeling  Steenwijk Schoenen
    ROC Friese Poort
  • Bacardi Nederland
    SmiLease
    OSG Singelland
    Bibliotheek Kennemerwaard
  • Van Der Woude
    TsjechiëXperience -  Magento 2 webshop
    NHL Hogeschool
    Afûk
  • Limburgia
    Veilig Verkeer Nederland
    Ambulancezorg Groningen
    De Friese Wouden
  • Wordpress website voor Mavasol
    De Friese Wouden
    Magento webshop Hout en Bouwmaterialen
    Mijneigenvlag.nl
  • Beweging 3.0
    Solar Systemen
    Engie
  • Dam Beton sierbestrating Magento webshop
    Olea Hof
    Kramp
  • GGZ Friesland
    Olea Hof
    Friesland College
    Revalidatie Friesland
  • Centrum voor Specialistische Farmacie
    Beregeningsspecilast Magento webshop
    Online marketing voor SolidoMano
    Zalmkoerier.nl Magento 2 webshop
  • Stichting DBF
    Werktijd Uitzendburo
    Wind Groep
    SMST
  • Novema TV
    Adwords & Google Shopping voor De Boer Dental
    Nieuw websites Thomas Rap & Cargo Uitgeverijen
    Antonius Ziekenhuis
  • Stenden Hogeschool
    PéPé Snackservice
    NHL Hogeschool
    Balanza
  • Wieke Wonen
    Intersport de Leeuw
    De Beier
  • Persbureau Ameland
    Mokobouw
    Noorderpoortcollege
    FC-Educatie
  • Biddle
    Mijnparfum.nl -  Magento 2 webshop
    Benneboom.nl -  Magento 2 webshop
    Lely Consumables
  • Almere College
    VCD
    Sportstad
  • Pansite Nederland Magento webshop
    Holland webwinkel Magento webshop
    Smoeltjes
    Vernieuwde website GGZ
  • Filtersbestellen Magento webshop
    Wagenborg
    Nij Smellinghe