5 tips om je e-mail klantenbestand te laten groeien

E-mail is nog steeds een van de meest effectieve manier om leads en/of sales te genereren. Speak heeft voor jou een lijst samengesteld van handige tips om jouw e-mailbestand te vergroten. Onderzoeken wezen al uit dat e-mailmarketing maar liefst 40 keer zo effectiever werkt als Facebook en Twitter gecombineerd.

1. Verleid bezoekers

Een interessante optie is om de klant te verleiden met korting of een gratis artikel in ruil voor zijn of haar emailadres. Op deze manier bouw je een klantenkring op die op korte en lange termijn geïnteresseerd kunnen zijn in jouw producten of diensten.

2. Gebruik aantrekkelijke inschrijfvelden

Bied de bezoeker de mogelijkheid om op elke pagina in te kunnen schrijven voor de nieuwsbrief. Wanneer de website over goede content bezit en interessante producten aanbiedt, wordt de mogelijkheid vergroot om inschrijvingen te realiseren. Goede locaties voor nieuwsbrief inschrijfvelden zijn vaak in de zijkolom of onderin de pagina/footer. Dit kan zowel onderaan de pagina of in de zijkolom. Bij ons zit het inschrijfveld helemaal onderin. Kijk straks maar eens!

3. Verplicht zo weinig mogelijk                       

Hoe meer invulvelden er worden gebruikt, des te meer informatie er vergaard kan worden van de klant. Let wel op dat ieder extra inschrijfveld een extra obstakel is voor het inschrijven. Het hoogste rendement bestaat uit maximaal 4 inschrijfvelden, daarna daalt het inschrijvingen aanzienlijk.

4. Verleiden middels goede teksten

Om potentiele klanten over de streep te trekken om hun e-mailadres achter te laten, is het van belang om aantrekkelijke tekst te schrijven. Positieve call-to-action woorden ontnemen vaak angsten en problemen en kunnen dus leiden tot meer leads. Geef ze daarnaast een reden waarom ze het interessant zouden vinden om jou te volgen. Dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld aan te geven hoeveel personen er al lid zijn.

5. Minimaliseren van uitschrijvingen

Nieuwe klanten aantrekken is altijd nuttig voor bedrijven, maar vaak zijn bestaande klanten in veel gevallen rendabeler. Probeer de nieuwsbrieven die je verstuur interessant te houden voor zowel nieuwe als bestaande klanten en eindig de mail door bijvoorbeeld een persoonlijke handtekening, hierdoor wordt de mail persoonlijker.

Meer weten over inschrijfvelden of nieuwsbrieven?

Interesse in een e-mailcampagne voor jouw bedrijf? Vraag Speak om jou te ondersteunen of vraag gerust naar de diverse mogelijkheden.

Cases
  • Mokobouw
    Werktijd Uitzendburo
    Novema TV
    Smoeltjes
  • GGZ Friesland
    Balanza
    PéPé Snackservice
    Revalidatie Friesland
  • Olea Hof
    De Beier
    Pansite Nederland Magento webshop
    Van Der Woude
  • OSG Singelland
    Bacardi Nederland
    NHL Hogeschool
  • Stenden Hogeschool
    De Friese Wouden
    Lely Consumables
    Magento webshop Misenta
  • Nieuw websites Thomas Rap & Cargo Uitgeverijen
    Solar Systemen
    Adwords & Google Shopping voor De Boer Dental
  • Online marketing voor SolidoMano
    Biddle
    Hajé
    Olea Hof
  • GGZ Friesland
    Sportstad
    Persbureau Ameland
    Magento webshop Hout en Bouwmaterialen
  • Afûk
    Ambulancezorg Groningen
    Mijneigenvlag.nl
    Nij Smellinghe
  • Beweging 3.0
    Bibliotheek Kennemerwaard
    SmiLease
    Stichting DBF
  • Wordpress website voor Mavasol
    Veilig Verkeer Nederland
    Engie
    Google Adwords Campagne voor Verkoopjetruck.nl
  • Antonius Ziekenhuis
    Centrum voor Specialistische Farmacie
    Holland webwinkel Magento webshop
    Noorderpoortcollege
  • Vernieuwde website GGZ
    Wind Groep
    NHL Hogeschool
  • VCD
    Filtersbestellen Magento webshop
    Kramp
  • Intersport de Leeuw
    Wagenborg
    Dam Beton sierbestrating Magento webshop
    Rederij Doeksen
  • Friesland College
    De Friese Wouden
    FC-Educatie
  • Wieke Wonen
    ROC Friese Poort
    Beregeningsspecilast Magento webshop
    Almere College
  • Limburgia
    Magento webshop met kassa- en voorraadkoppeling  Steenwijk Schoenen