5 tips om je e-mail klantenbestand te laten groeien

E-mail is nog steeds een van de meest effectieve manier om leads en/of sales te genereren. Speak heeft voor jou een lijst samengesteld van handige tips om jouw e-mailbestand te vergroten. Onderzoeken wezen al uit dat e-mailmarketing maar liefst 40 keer zo effectiever werkt als Facebook en Twitter gecombineerd.

1. Verleid bezoekers

Een interessante optie is om de klant te verleiden met korting of een gratis artikel in ruil voor zijn of haar emailadres. Op deze manier bouw je een klantenkring op die op korte en lange termijn geïnteresseerd kunnen zijn in jouw producten of diensten.

2. Gebruik aantrekkelijke inschrijfvelden

Bied de bezoeker de mogelijkheid om op elke pagina in te kunnen schrijven voor de nieuwsbrief. Wanneer de website over goede content bezit en interessante producten aanbiedt, wordt de mogelijkheid vergroot om inschrijvingen te realiseren. Goede locaties voor nieuwsbrief inschrijfvelden zijn vaak in de zijkolom of onderin de pagina/footer. Dit kan zowel onderaan de pagina of in de zijkolom. Bij ons zit het inschrijfveld helemaal onderin. Kijk straks maar eens!

3. Verplicht zo weinig mogelijk                       

Hoe meer invulvelden er worden gebruikt, des te meer informatie er vergaard kan worden van de klant. Let wel op dat ieder extra inschrijfveld een extra obstakel is voor het inschrijven. Het hoogste rendement bestaat uit maximaal 4 inschrijfvelden, daarna daalt het inschrijvingen aanzienlijk.

4. Verleiden middels goede teksten

Om potentiele klanten over de streep te trekken om hun e-mailadres achter te laten, is het van belang om aantrekkelijke tekst te schrijven. Positieve call-to-action woorden ontnemen vaak angsten en problemen en kunnen dus leiden tot meer leads. Geef ze daarnaast een reden waarom ze het interessant zouden vinden om jou te volgen. Dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld aan te geven hoeveel personen er al lid zijn.

5. Minimaliseren van uitschrijvingen

Nieuwe klanten aantrekken is altijd nuttig voor bedrijven, maar vaak zijn bestaande klanten in veel gevallen rendabeler. Probeer de nieuwsbrieven die je verstuur interessant te houden voor zowel nieuwe als bestaande klanten en eindig de mail door bijvoorbeeld een persoonlijke handtekening, hierdoor wordt de mail persoonlijker.

Meer weten over inschrijfvelden of nieuwsbrieven?

Interesse in een e-mailcampagne voor jouw bedrijf? Vraag Speak om jou te ondersteunen of vraag gerust naar de diverse mogelijkheden.

Cases
  • FC-Educatie
    Smoeltjes
    Intersport de Leeuw
    VCD
  • De Friese Wouden
    ROC Friese Poort
    Olea Hof
    NHL Hogeschool
  • Balanza
    Filtersbestellen Magento webshop
    Solar Systemen
    GGZ Friesland
  • Revalidatie Friesland
    Adwords & Google Shopping voor De Boer Dental
    Lely Consumables
    Centrum voor Specialistische Farmacie
  • Stenden Hogeschool
    Engie
    Antonius Ziekenhuis
  • Wagenborg
    De Friese Wouden
    Wordpress website voor Mavasol
    Afûk
  • Magento webshop Hout en Bouwmaterialen
    Nieuw websites Thomas Rap & Cargo Uitgeverijen
    NHL Hogeschool
    Beregeningsspecilast Magento webshop
  • Werktijd Uitzendburo
    Noorderpoortcollege
    Holland webwinkel Magento webshop
  • Olea Hof
    Wieke Wonen
    PéPé Snackservice
    Nij Smellinghe
  • Persbureau Ameland
    Dam Beton sierbestrating Magento webshop
    Biddle
    GGZ Friesland
  • Magento webshop met kassa- en voorraadkoppeling  Steenwijk Schoenen
    Wind Groep
    De Beier
    Rederij Doeksen
  • Sportstad
    Ambulancezorg Groningen
    Bibliotheek Kennemerwaard
  • Novema TV
    Almere College
    Pansite Nederland Magento webshop
    Google Adwords Campagne voor Verkoopjetruck.nl
  • Van Der Woude
    Limburgia
    Magento webshop Misenta
    Friesland College
  • Bacardi Nederland
    Veilig Verkeer Nederland
    SmiLease
    Hajé
  • OSG Singelland
    Stichting DBF
    Mokobouw
  • Mijneigenvlag.nl
    Beweging 3.0
    Kramp