Start vandaag nog met het realiseren van jouw ambities. Neem contact op voor een afspraak of laat hieronder je gegevens achter.
Het marktaandeel Bing groeit, waar Bing in 2014 een marktaandeel had van nog geen 4%, is het inmiddels gestegen naar 9%. Welke invloed heeft de groei op de zoekmachinemarkt? Met het groeiende platform van Bing Ads kunnen er meer gebruikers gemakkelijker bereikt worden. Bing is namelijk de standaard zoekmachine voor diverse apparaten. Op iedere Windows computer wordt bijvoorbeeld standaard Bing geinstalleerd.
Afhankelijk van de branche is Bing Ads verkeer sterk gestegen. Waarin de ene branche een stijging heeft doorgemaakt van meer dan 160%, is er in een andere branche een kleine stijging geweest van 15-20%. Het volume van jou branche is ook te berekenen in Bing Ads via de tool Research Keywords. Bing biedt daarnaast nog veel meer functionaliteiten om het maximale uit de Bing Ads te halen.
Deze score geeft het aantal vertoningen weer dat je kunt bereiken als je de kwaliteitsscore van een zoekterm verbeterd. Het geeft aan hoeveel bereik jij nog mist met je Bing Advertentie, door middel van een Keywords rapport kan hiermee inzicht worden verkregen.
Bing Ads is ervan bewust dat zij niet de grootste speler zijn, Google AdWords is over het algemeen het meest gebruikte platform. De combinatie Bing Ads en Google Adwords wordt vaak gebruikt om zo doende een optimaal bereik te hebben. Door de functie auto-import is het mogelijk om alle campagnes, zoekwoorden en advertenties over te nemen van Google AdWords naar Bing Ads, hierdoor worden geen zoekwoorden vergeten en is het tijdbesparend. Door dagelijkse updates uit te voeren maakt Bing het mogelijk om de wijzigingen up to date te houden.
Anders dan Google Adwords biedt Bing een image-extension aan. De 1e advertentie wordt weergegeven met deze extentie zodat het extra opvalt. Het resulteert in een advertentie met bijvoorbeeld het logo van de Speak.
De UET tag biedt de mogelijkheid om de conversies te meten en remaketing-lijsten aan te maken in Bing Ads. Met behulp van deze eerder verzamelde data is het mogelijk om ook Bing Ads campagnes te optimaliseren en bij te sturen. Bing Ads is helaas niet direct te koppelen met Google Analytics, hierdoor is het min of meer noodzakelijk om met de UET tag te werken voor Bing Ads.
Net als Google AdWords is het mogelijk om automatisch regels aan te maken die het aansturen en optimaliseren vereenvoudigt. Het kan op diverse niveaus uitgevoerd worden, op campagne, advertentiegroep, advertentie en zoekwoordniveau. Onderbreken, biedingen verhogen of verlagen is binnen Bing net als Google geen enkel probleem.
Door het groeiend marktaandeel is Bing continue bezig met nieuwe updates om gebruikers nog beter te bereiken. De verwachting is dat er de komende tijd diverse updates plaats gaan vinden.
Benieuwd wat jij uit je Bing Ads kan halen? Neem contact met ons op over de mogelijkheden!