Tips om jouw verkoopkanalen te versterken

Gedurende de customer journey van een consument is vergelijken een belangrijk aspect geworden, zeker gedurende online aankopen. In het verleden zorgden vergelijkingswebsites voor toegevoegde waarde door het selecteren van de juiste producten en aanbieders. Tegenwoordig wordt er al vergeleken binnen Google Shopping, Bol.com of webshop giganten. In het oriëntatieproces wordt er hierdoor een touch point overgeslagen, waardoor het aankoopproces wordt geoptimaliseerd.

Bol.com Plaza

Webshop gigant Coolblue biedt bijvoorbeeld een enorm productaanbod aan voor de klant. Het ruime assortiment en tal van reviews biedt toegevoegde waarde voor de consument. Bol.com introduceerde daarnaast Bol.com Plaza, waar andere webshops hun eigen producten kunnen aanbieden. Het zijn platformen geworden waar de klant zich kan oriënteren, producten kan vergelijken en bestellen.

Voordelen van Bol.com Plaza

  • Een bereik van ruim 6 miljoen nieuwe klanten!
  • Het is een aanvullend verkoopkanaal.
  • Via Bol.com kunnen klanten recensies achterlaten, voor zowel het product als de (externe) leverancier.  
  • Bol.com heeft de intentie om beide kanalen te versterken, jij als webshop eigenaar bent “specialist” op jou vakgebied. Bol.com wil daar gebruik van maken om een platform te creëren waar de klant een optimale online winkelervaring kan op doen.

Google Shopping

Derde belangrijk aspect in het vergelijkingsproces is de tool van Google. Google Shopping is het onderdeel van Google AdWords waarmee bedrijven hun producten gemakkelijk kunnen vertonen. Deze productvermeldingen worden bij de zoekresultaten op Google naast of boven de Adwords advertenties weergegeven. Omdat er gebruik gemaakt wordt van productvermeldingen is Google Shopping zeer interessant voor webshops.

Voordelen van Google Shopping

  • Google shopping vereenvoudigd het bestelproces van de klant. Doordat er op productniveau wordt geadverteerd, slaat de bezoeker een aantal stappen over in het aankoopproces. Wanneer de klant specifiek op zoek is hoeft hij of zij het product alleen nog maar toe te voegen in het winkelmandje en af te rekenen.
  • Lagere klikkosten in vergelijking met de traditionele Google AdWords advertenties.
  • Prijzen van de producten kunnen gemakkelijk worden vergeleken. Wanneer jouw product het goedkoopste is, is de kans groot dat het product bij jou gekocht wordt.
  • De productvermeldingen spreken tot de verbeelding, hierdoor is de kans groter dat er door de potentiële klant op geklikt wordt. Hogere kwaliteit verkeer, doordat de product afbeeldingen al zichtbaar zijn.
  • Betere zichtbaarheid in Google en daarmee meer website bezoeken van potentiële klanten.

Interesse om jouw verkoopkanalen uit te breiden, neem gerust contact op met onze marketeers. Speak kan helpt je bij een effectieve Google Shopping inrichting en/of koppeling met Bol.com.