Tips om jouw verkoopkanalen te versterken

Gedurende de customer journey van een consument is vergelijken een belangrijk aspect geworden, zeker gedurende online aankopen. In het verleden zorgden vergelijkingswebsites voor toegevoegde waarde door het selecteren van de juiste producten en aanbieders. Tegenwoordig wordt er al vergeleken binnen Google Shopping, Bol.com of webshop giganten. In het orientatieproces wordt er hierdoor een touch point overgeslagen, waardoor het aankoopproces wordt geoptimaliseerd. 

Bol.com Plaza

Webshop gigant Coolblue biedt bijvoorbeeld een enorm productaanbod aan voor de klant. Het ruime assortiment en tal van reviews biedt toegevoegde waarde voor de consument. Bol.com introduceerde daarnaast Bol.com Plaza, waar andere webshops hun eigen producten kunnen aanbieden. Het zijn platformen geworden waar de klant zich kan oriënteren, producten kan vergelijken en bestellen.

Voordelen van Bol.com Plaza

  • Een bereik van ruim 6 miljoen nieuwe klanten!
  • Het is een aanvullend verkoopkanaal.
  • Via Bol.com kunnen klanten recensies achterlaten, voor zowel het product als de (externe) leverancier.  
  • Bol.com heeft de intentie om beide kanalen te versterken, jij als webshop eigenaar bent “specialist” op jou vakgebied. Bol.com wil daar gebruik van maken om een platform te creëren waar de klant een optimale online winkelervaring kan op doen.

Google Shopping

Derde belangrijk aspect in het vergelijkingsproces is de tool van Google. Google Shopping is het onderdeel van Google AdWords waarmee bedrijven hun producten gemakkelijk kunnen vertonen. Deze productvermeldingen worden bij de zoekresultaten op Google naast of boven de Adwords advertenties weergegeven. Omdat er gebruik gemaakt wordt van productvermeldingen is Google Shopping zeer interessant voor webshops.

Voordelen van Google Shopping

  • Google shopping vereenvoudigd het bestelproces van de klant. Doordat er op productniveau wordt geadverteerd, slaat de bezoeker een aantal stappen over in het aankoopproces. Wanneer de klant specifiek op zoek is hoeft hij of zij het product alleen nog maar toe te voegen in het winkelmandje en af te rekenen.
  • Lagere klikkosten in vergelijking met de traditionele Google AdWords advertenties.
  • Prijzen van de producten kunnen gemakkelijk worden vergeleken. Wanneer jouw product het goedkoopste is, is de kans groot dat het product bij jou gekocht wordt.
  • De productvermeldingen spreken tot de verbeelding, hierdoor is de kans groter dat er door de potentiële klant op geklikt wordt. Hogere kwaliteit verkeer, doordat de product afbeeldingen al zichtbaar zijn.
  • Betere zichtbaarheid in Google en daarmee meer website bezoeken van potentiele klanten.

Speak

Interesse om jouw verkoopkanalen uit te breiden, neem gerust contact op met onze marketeers. Speak kan jou ondersteunen om Google Shopping in te richten of koppelingen te realiseren met jouw eigen Bol.com Plaza. Neem gerust een kijkje op onze webshop koppeling pagina voor overige koppelingen.  

Cases
  • De Friese Wouden
    Online marketing voor SolidoMano
    Benneboom.nl -  Magento 2 webshop
    Magento webshop met kassa- en voorraadkoppeling  Steenwijk Schoenen
  • Sportstad
    Google Adwords Campagne voor Verkoopjetruck.nl
  • PéPé Snackservice
    Intersport de Leeuw
    Van Der Woude
  • Nij Smellinghe
    De Friese Wouden
    Bacardi Nederland
    Beregeningsspecilast Magento webshop
  • Kramp
    Biddle
    Wagenborg
    Stichting DBF
  • De Beier
    Mijneigenvlag.nl
    Wieke Wonen
    Persbureau Ameland
  • Bibliotheek Kennemerwaard
    NHL Hogeschool
    Almere College
    Magento webshop Hout en Bouwmaterialen
  • Afûk
    VCD
    Wordpress website voor Mavasol
    OSG Singelland
  • Pansite Nederland Magento webshop
    Centrum voor Specialistische Farmacie
    Dam Beton sierbestrating Magento webshop
    FC-Educatie
  • Rederij Doeksen
    Smoeltjes
    NHL Hogeschool
  • Balanza
    Zalmkoerier.nl Magento 2 webshop
    Olea Hof
    Noorderpoortcollege
  • Antonius Ziekenhuis
    Filtersbestellen Magento webshop
    GGZ Friesland
    Adwords & Google Shopping voor De Boer Dental
  • SmiLease
    Friesland College
    Wind Groep
    ROC Friese Poort
  • Nieuw websites Thomas Rap & Cargo Uitgeverijen
    Veilig Verkeer Nederland
    Mijnparfum.nl -  Magento 2 webshop
  • Ambulancezorg Groningen
    Engie
    Hajé
    Novema TV
  • Holland webwinkel Magento webshop
    Werktijd Uitzendburo
    Beweging 3.0
    Mokobouw
  • Solar Systemen
    Revalidatie Friesland
    GGZ Friesland
    Olea Hof
  • TsjechiëXperience -  Magento 2 webshop
    Stenden Hogeschool
    Limburgia
    Vernieuwde website GGZ
  • Lely Consumables
    Magento webshop Misenta