Onze supportmanager, André

Maak kennis met onze supportheld André! Al 5 jaar helpt hij de klanten van Speak uit de brand bij technische vraagstukken rondom bijvoorbeeld hun website, Narrowcasting en software. Daarnaast ondersteunt hij andere supportcollega’s bij het goed kunnen uitvoeren van hun werk. We hebben hem wat vragen gesteld over zijn werk en het werken bij Speak.

Hoe ervaar jij je werk bij Speak?

De fijne collega’s en de informele sfeer vind ik erg leuk! Het is een compact gedreven team waarbij er duidelijke verwachtingen zijn van elkaar. Ik begon hier als junior supportmedewerker met een developer achtergrond. Mijn gedrevenheid viel op en daardoor heb ik bij Speak de kans gekregen mijzelf door te ontwikkelen, waardoor ik nu naast een uitvoerende rol tevens een managementfunctie uitvoer.

Hoe ziet je functie eruit?

Mijn werk is erg divers en geen dag is hetzelfde. Naast het onderhouden van contacten met klanten via telefoon en email, ben ik ook veel bezig met technische vraagstukken. Daarnaast geef ik trainingen aan onze klanten binnen Speak, om ze nog beter en sneller te kunnen helpen. Samen met mijn collega’s werk ik naar een geoptimaliseerd technisch product, zoals een website, webshop of app toe. Bij een functie op onze supportafdeling combineer je sociaal contact met techniek. Vanuit mijn recente managementfunctie ben ik tevens verantwoordelijk voor mijn collega’s op deze afdeling en probeer ik ze te motiveren om alles uit zichzelf en het werk te halen. Ik support zowel onze klanten als mijn collega’s.

Wat is het meest waardevolle wat je tot nu toe hebt geleerd bij Speak?

Door veel vragen te stellen en mij actief in te zetten heb ik erg veel kennis en ervaring opgedaan. Ik heb mijzelf bij Speak kunnen ontwikkelen en specialiseren op verschillende gebieden. Dat ik deze ervaring kan delen met de rest van het team is voor mij erg waardevol.

Waar ben je trots op?

Speak is in het Noorden een grote partij op gebied van internettechniek. Ik ben trots op het hoge niveau van werk dat wij als nuchtere Noorderlingen leveren aan onze klanten.

Wanneer ga je met een blij gevoel naar huis?

Als ik weet dat de klanten goed geholpen en tevreden zijn, ga ik met een blij gevoel naar huis. Het gevoel dat je daar  in teamverband alles aan hebt gedaan geeft voldoening.

Wat zijn eigenschappen en skills die belangrijk zijn voor dit werk?

Verantwoordelijkheidsgevoel hebben, communicatief, oplossingsgericht en stressbestendig zijn. Het kan soms druk zijn op de supportafdeling waarin je goed moet prioriteren, wat genoeg uitdaging geeft. Het help mee als je technische kennis hebt, maar het is niet noodzakelijk. Mensen met de juiste motivatie en instelling, daarvan weet ik zeker dat ze evengoed dit werk kunnen doen.

Collega van André worden?

Word jij enthousiast van het verhaal van André? Ons supportteam is op zoek naar een nieuwe collega. Lees de vacature en reageer! Voor meer informatie kun je ook vrijblijvend contact met ons opnemen. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.