Het groeiende Call Tracking, van AdCalls, geeft inzicht in alle telefonische conversies per marketingkanaal. Onmisbaar dus voor iedere marketeer die gedegen beslissingen wil maken op basis van complete data. Internetbureau Speak mag zich officieel AdCalls Partner noemen en kan daarom met Call Tracking alle informatie voor je inzichtelijke maken.
We schetsen een situatie die vast heel herkenbaar voor je is: klanten leren je bedrijf kennen via je website of webshop, winnen vervolgens informatie via telefoon en plaatsen uiteindelijk weer online een bestelling. Met Call Tracking kom je er achter hoe belangrijk jouw telefonische kanaal is!
Call Tracking? De missing link in conversie-optimalisatie
Call Tracking verrijkt je statistieken en geeft inzicht in alle telefonische conversies naar aanleiding van je online en offline campagnes. Allerlei statistieken omtrent het inkomende telefoonverkeer worden achterhaald. Hiertoe behoren onder meer de duur en het tijdstip van de oproep. Door Call Tracking in te zetten op je website kun je ook sessie-gerelateerde informatie achterhalen over je bezoekers. Zo kom je meer te weten over het zoek- en surfgedrag van je bezoekers, mis je geen ontbrekende data en kun je weer succesvolle marketingbeslissingen maken!
Meer inzicht in je bedrijf
Voor bijna alle bedrijven is Call Tracking aan te bevelen! Zeker in de business-to-business markt waarin je veel telefonische aanvragen, offertes, bestellingen of reserveringen ontvangt. Door het inzetten van Call Tracking krijg je de inzicht in de volgende dingen:
- ROI: deze zal na het meten van telefonische conversies nauwkeuriger zijn omdat je data compleet is. Zonder telefonische conversies mis je belangrijke data!
- Campagnes, verkeersbronnen en zoekwoorden: omdat er aan de oproepen informatie over het bezoek aan de website wordt gekoppeld, krijg je nog meer relevante informatie. Op basis hiervan kun je vervolgens campagnes en verkeersbronnen optimaliseren.
- Website: met Call Tracking krijg je antwoord op de volgende vragen: ‘Welke pagina’s van je website zorgen voor relevant telefonisch contact?’ ‘Verlaat de bezoeker de website op bepaalde punten of neemt hij of zij dan juist telefonisch contact op?’
- Offline marketingactiviteiten: krijg met Call Tracking inzicht in het aantal oproepen die gerealiseerd worden via bijvoorbeeld een advertentie in de krant of een vakblad.
Ontdek de mogelijkheden van Call Tracking
Met Call Tracking is het mogelijk om inkomende oproepen terug te luisteren en te beoordelen! Het beoordelingsmenu wordt direct na afloop van een telefoongesprek afgespeeld. Hiermee kun je met de toetsen van je telefoon of vanuit het dashboard de oproep beoordelen met een cijfer. Ook het realtime dashboard met alle oproep-statistieken is één van de mogelijkheden die AdCalls biedt! Zo kun je in één oogopslag zien via welke verkeersbronnen oproepen binnenkomen, hoelang de oproepen hebben geduurd en op welke tijdstippen je oproepen hebt gemist. Heb je als bedrijf een website met meerdere telefoonnummers voor bijvoorbeeld verschillende afdelingen of vestigingen?Met Call Tracking van AdCalls kun je multinummeruitgifte toepassen. Met deze mogelijkheid krijg je het aantal oproepen per verkeersbron per locatie inzichtelijk!
Meer data zorgt voor betere resultaten
Wist je dat maar liefst 70% van de bestellingen in de B2B markt telefonisch worden gedaan? Heel belangrijk dus om te weten waar die telefonische bestellingen vandaan komen en wat ze opleveren. Kortom: tijd om te starten met Call Tracking! Dankzij de inzet van Call Tracking kunnen onze online marketeers je voortaan vertellen welke marketingkanalen en AdWords-zoektermen leiden tot telefonisch conversies. Ook kunnen we kijken hoe het zoek- en belgedrag van je potentiële klanten eruitziet en hoe waardevol je telefonische kanaal is ten opzichte van andere offline en online kanalen.
Aan de slag met Call Tracking, maar hoe? Neem vrijblijvend contact op om te zien wat wij voor je kunnen betekenen!