Speaking News 1920X400px
Nieuws

Nieuw in Google Ads: extra ruimte in de tekstadvertenties!

6 september 2018

Google Ads (voorheen AdWords) heeft sinds kort aan de tekstadvertenties een nieuwe functionaliteit toegevoegd. Vanaf nu geeft Google namelijk de mogelijkheid om nóg uitgebreidere advertenties te tonen aan je bezoekers door middel van een extra kop en een extra beschrijvingsregel. Hierdoor krijg je als adverteerder bijna 50% meer ruimte om je boodschap over te brengen! Je kunt je toch bijna niet meer voorstellen dat we het eerst met één kop en een beschrijving van 70 tekens moesten doen?

Extra Ruimte In De Tekstadvertenties!

Beste combinatie

De uitbreiding zorgt ervoor dat je bij het maken van advertenties maximaal 15 koppen en 4 beschrijvingsregels kunt invullen. Vervolgens zoekt Google de beste combinatie voor je uit die bestaat uit 3 koppen en 2 beschrijvingsregels. Voor de beschrijvingsregels is de hoeveel tekens ook verlengd van maximaal 80 naar 90 tekens, yes! Meer tekens en meer ruimte betekent minder puzzelen om de gewenste tekst in de advertenties te laten zien. Wel vermeld Google Ads dat kop 3 en beschrijvingsregel 2 mogelijk niet altijd worden weergegeven. Dit is afhankelijk van of Google Ads voorspelt dat dit de resultaten kan verbeteren of juist niet. Bij Speak zijn we in ieder geval al druk bezig met testen!

Mogelijke voordelen

Het uitbreiden van je Google Ads advertenties zorgt natuurlijk voor heel wat voordelen. Je kunt als adverteerder nu nóg meer vertellen over je producten en/of services en daarbij nog meer USP's benoemen. Puzzelen om alle informatie binnen het toegestane aantal tekens te houden is dus verleden tijd. En laat dat nu één van de grootste frustraties zijn als adverteerder.

Daarnaast zorgt de meer ruimte in je advertentie er ook voor dat je deze beter kunt laten aansluiten op je bestemmingspagina's. Ook geven een extra kop en beschrijvingsregel meer ruimte om de kwaliteitsscore te verbeteren. En een verbeterde kwaliteitsscore leidt automatisch tot een hogere advertentiepositie. Het laatste voordeel, maar zeker niet de minste, is dat de concurrentie lager wordt geplaatst vanwege de extra ruimte die de advertenties innemen. Dat klinkt als muziek in de oren toch? Hieronder vind je een overzicht van de verandering en de opmerkende verschillen!

Onderdeel
Vorige tekstadvertentie
Nieuwe tekstadvertentie
Getoonde koppen
2
tot 3
Getoonde beschrijving
1
tot 2
Lengte beschrijving
80 karakters
90 karakters
Totale maximale lengte
170 karakters
300 karakters


Wat voor effect de uitbreiding van Google uiteindelijk heeft? Zullen bezoekers eerder op advertenties klikken? Het is nog te vroeg om hierover iets te zeggen! Tests van Google zelf concluderen dat je 15% meer klikken kan verwachten dan bij de oudere variant. Wij zullen in ieder geval aankomende tijd blijven testen en zijn benieuwd naar de resultaten!

Aan de slag!

Wil je dit gaan testen en het effect meten maar heb je niet genoeg kennis/ervaring om jouw campagne te optimaliseren? Laat jouw Google Ads campagnes dan optimaliseren door Speak. Maak vrijblijvend een afspraak.