Start vandaag nog met het realiseren van jouw ambities. Neem contact op voor een afspraak of laat hieronder je gegevens achter.
Met vestigingen in Heerenveen en Sneek is Intersport de Leeuw een gevestigde naam in Noord Nederland. Zeker op het gebied van wintersportartikelen. Met een outdoor vestiging van ruim 1200 m2 zijn ze de grootste skiwinkel in Noord Nederland.
Naast fysieke vestigingen had Intersport de Leeuw drie webshops online. De resultaten van de webshops waren niet naar tevredenheid. Intersport de Leeuw besloot daarom een samenwerkingsverband met Speak aan te gaan. Het doel? De omzet en winst flink te verhogen. Voor de start van de samenwerking zijn duidelijke afspraken gemaakt. Zo is Speak verantwoordelijk voor de bouw, hosting en beheer van de webshops en de totale internetmarketing. Intersport de Leeuw hoeft zich enkel te focussen op de productbeschrijvingen, fotomateriaal, voorraad en afhandeling van alle bestellingen.
In het eerste kwartaal realiseerde Speak een omzetstijging van ruim 167% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De netto winst voor Intersport de Leeuw was zelfs even hoog in dit kwartaal als het totaal van de voorgaande 1,5 jaar. Voor het optimaliseren van de webshop hebben we diverse verbeterpunten doorgevoerd om de conversie te verhogen. Zoals het uitbreiden van klantbeoordelingen, USP's, bestelproces optimalisaties en betaalmogelijkheden. Dit had direct een positieve invloed op het conversiepercentage.
Naast het optimaliseren hebben wij ook een middleware oplossing gebouwd. Dit systeem ontvangt alle product- en voorraadinformatie uit het kassasysteem en zet deze door naar de webshops. Dit ontzorgd Intersport de Leeuw en voorkomt verschillen in administraties en voorraden. Het promoten van de webshops onder de doelgroepen is gedaan door middel van veschillende marketingmiddelen. Denk hierbij aan Google Ads en Bing campagnes, Google Shopping, Remarketing, Facebook, zoekmachine-optimalisatie (SEO), E-mailmarketing en affiliate marketingkanalen. Er wordt nu een stuk effectiever geadverteerd dan voorheen: met minder advertentiekosten wordt een hogere omzet gegenereerd. Dankzij structureel overleg, adviezen van Speak en inbreng van Intersport de Leeuw worden nieuwe acties bedacht en uitgezet.