Onlineluiers.com verhoogde de omzet tegen lagere kosten met SEA campagnes van Speak.
Door effectieve SEA campagnes werd in korte tijd een enorme stijging van de omzet van Onlineluiers.com gerealiseerd en daalden de kosten ook flink.
Effectieve SEA campagnes voor Onlineluiers.com
Pampers, Zwitsal en Huggies luiers zijn eenvoudig te bestellen bij Onlineluiers.com voor de laagste prijs. Naast de realisatie van de webshop en de grafische ondersteuning wordt er nauw samengewerkt m.b.t. de online marketing activiteiten. Zo worden alle SEA campagnes volledig uitbesteed aan Speak.
Oude situatie
De strategie
Na het analyseren van de bestaande campagnes en resultaten heeft Speak een campagnestrategie uitgewerkt die naadloos aansluit op het zoekgedrag en de conversie. Met Google Ads (Search, Display, remarketing en Shopping campagnes), Bing Ads (Search en Shopping campagnes) en adverteren via social media en vergelijkingswebsites wordt de doelgroep gedurende alle fasen van het beslissingsproces bereikt. Dankzij een complexe campagnestructuur is er maximale controle over het budget, bereik en rendement van de campagnes. Hierbij werd in eerste instantie op ROAS (Return On Ad Spend) bijgestuurd. Tegenwoordig worden de campagnes bijgestuurd op marge, dankzij slimme uitbreidingen in het CMS, feeds en koppelingen.
De resultaten zijn duidelijk merkbaar, meer orders tegen een hogere orderwaarde en veel hogere conversie dan voorheen. Speak houdt mij goed op de hoogte van de activiteiten en ontzorgen mij in het gehele proces van marketing en content beheer.
Peter de Haan,
Eigenaar Onlineluiers.nl
Resultaten
De omzet uit de campagnes is binnen korte tijd bijna vervijfvoudigd: in slechts 5 maanden tijd is dezelfde omzet gegenereerd als de geautomatiseerde dienst realiseerde in een periode van 2 jaar. Daarnaast is het rendement van de nieuwe SEA campagnes sterk verbeterd. Dankzij de effectievere campagnes daalden de gemiddelde CPC's (kosten per klik) enorm, waardoor er ruim € 15.000,- bespaard is aan advertentiekosten. Door deze ijzersterke resultaten zijn de Google Ads campagnes verder uitgebreid en de samenwerking geïntensiveerd. Door bijsturing op marges wordt er nu nog efficiënter aangestuurd op winst.
Eelke helpt je graag verder om alle mogelijkheden te bespreken!