Start vandaag nog met het realiseren van jouw ambities. Neem contact op voor een afspraak of laat hieronder je gegevens achter.
Online adverteren met Google Ads (voorheen AdWords) is één van de meest doeltreffende manieren om je doelgroep te bereiken. Speak krijgt vaak de vraag of het zinvol is op je eigen merknaam te adverteren. Immers: je staat organisch (in de gratis resultaten) toch al op één in Google? Een interessant vraagstuk die we als Google-gekwalificeerd internetmarketingbureau graag met je willen delen.
Je verwacht dat iedere bezoeker die naar je bedrijf zoekt ook op je website terechtkomt. Zij zoeken expliciet naar je bedrijf om bijvoorbeeld contact op te nemen. Maar klikt ook daadwerkelijk iedere bezoeker op jouw resultaat?
Nee.
Wat blijkt? 65-80% klikt op je organische resultaat. De rest van de zoekenden vindt alsnog de weg naar een andere website, vaak een concurrent met hetzelfde aanbod. Zo verlies je onbewust potentiële klanten.
Speak heeft voor veel bedrijven een merknaam campagne ingericht in Google Ads. Zij zijn hiermee 2x zichtbaar in Google. De resultaten? Uit de cijfers blijkt dat nu in totaliteit 85-95% klikt op de merknaam.
Duidelijk zichtbaar zijn in zowel de organische zoekresultaten als advertenties levert dus 15 tot 30% meer klikken op. Alle voordelen op een rijtje:
Speak adviseert je graag hoe jouw bedrijf meer potentiële klanten bereikt. Maak vrijblijvend een afspraak voor advies over Google Ads en online marketing!