Start vandaag nog met het realiseren van jouw ambities. Neem contact op voor een afspraak of laat hieronder je gegevens achter.
Gedurende de customer journey van een consument is vergelijken een belangrijk aspect geworden, zeker gedurende online aankopen. In het verleden zorgden vergelijkingswebsites voor toegevoegde waarde door het selecteren van de juiste producten en aanbieders. Tegenwoordig wordt er al vergeleken binnen Google Shopping, Bol.com of webshop giganten. In het oriëntatieproces wordt er hierdoor een touch point overgeslagen, waardoor het aankoopproces wordt geoptimaliseerd.
Webshop gigant Coolblue biedt bijvoorbeeld een enorm productaanbod aan voor de klant. Het ruime assortiment en tal van reviews biedt toegevoegde waarde voor de consument. Bol.com introduceerde daarnaast Bol.com Plaza, waar andere webshops hun eigen producten kunnen aanbieden. Het zijn platformen geworden waar de klant zich kan oriënteren, producten kan vergelijken en bestellen.
Derde belangrijk aspect in het vergelijkingsproces is de tool van Google. Google Shopping is het onderdeel van Google AdWords waarmee bedrijven hun producten gemakkelijk kunnen vertonen. Deze productvermeldingen worden bij de zoekresultaten op Google naast of boven de Adwords advertenties weergegeven. Omdat er gebruik gemaakt wordt van productvermeldingen is Google Shopping zeer interessant voor webshops.
Interesse om jouw verkoopkanalen uit te breiden, neem gerust contact op met onze marketeers. Speak kan helpt je bij een effectieve Google Shopping inrichting en/of koppeling met Bol.com.