Website Nij Smellinghe

Nij Smellinghe is een ziekenhuis met 339 bedden en uitgebreide poliklinische voorzieningen. Alle specialismen zijn vertegenwoordigd. Het ziekenhuis biedt de zorg aan de inwoners uit Zuidoost-Friesland.

Doelstelling

Met een nieuwe, frisse website wil ziekenhuis Nij Smellinghe haar diensten op een toegankelijke wijze online presenteren aan bezoekers en patiënten. Voorafgaand aan een bezoek of opname kan de doelgroep via de site meer te weten komen.

  • website nij smellinghe

Oplossing

De doelgroepen zijn het uitgangspunt bij het vaststellen van de navigatiestructuur. Er is gedacht vanuit de behoefte. De gebruiksvriendelijke menustructuur die door dit denken tot stand is gekomen, navigeert de bezoeker eenvoudig door de website. Ook kan een sitebezoeker uitgebreid zoeken. Dit kan zowel binnen de hele site als binnen het onderdeel waar de bezoeker zich op dat moment bevindt.

Koppeling met social media
Het nieuws van het ziekenhuis wordt naast de site ook via social media gecommuniceerd. Het Twitter account is binnen de site geïntegreed en gekoppeld aan de nieuwsmodule. Het meest recente nieuws is zo ook via Twitter te volgen.

Beheerbaar met Speakpoint
De website is beheerbaar met Speakpoint: het multichannel Content Management Systeem. Op elk gewenst moment kan de site ge-update worden.

Toekomstige uitbreidingen
Binnenkort wordt de site verrijkt met een e-card module. Zo kunnen familie en vrienden een digitale kaart sturen aan de patiënten in het ziekenhuis.
Speakpoint wordt uitgebreid met de module voor het creëren van een PDF-brochure. Deze module geeft Nij Smellinghe de flexibiliteit om brochures snel en eenvoudig aan te passen, hier een PDF van te maken, deze te printen en te verstrekken aan cliënten.

Resultaat

Met deze nieuwe site, gekoppeld aan Speakpoint, is Nij Smellinge klaar voor de toekomst! De site toont bezoekers en patiënten alle informatie op een overzichtelijke wijze. Met Speakpoint kunnen ook alle toekomstige digitale communicatiemiddelen worden beheerd. Door de integratie met social media en de mogelijkheid om een e-card te versturen via de site, wordt er op interactieve manier ingespeeld op de wensen en behoeften van de doelgroep.